XE SV PROJECT 8

Minden idők legszélsőségesebb nagyteljesítményű Jaguar modellje meghódítja a Nürburgring Nordschleifét.

MINDEN IDŐK LEGEXTRÉMEBB NAGYTELJESÍTMÉNYŰ JAGUAR MODELLJE

A 600 lóerős, kompresszoros 5.0 V8 motorral szerelt Project 8 a Jaguar fennállásának legnagyobb teljesítményű, közúton használható típusa. Világszerte csupán 300 példány vár majd az ügyfelekre; ezeket egytől egyig kézzel szerelik össze a Special Vehicle Operations (SVO) Warwickshire-i műszaki központjában, az Egyesült Királyságban. A kizárólag balkormányos modellként gyártott Project 8 kétüléses Track-csomagos kivitelben, vagy közúti használatra optimalizált, négyszemélyes változatban rendelhető. A modell prototípusai jó ideje róják már köreiket Európa legismertebb tesztpályáin, köztük a Nürburgring legendás északi körén, a Nordschleifén. Itt nem csupán minden más Jaguar típusnál gyorsabb köridőt ért el a Project 8, de a sorozatgyártásra szánt négyajtós szedánok között is új pályacsúcsot állított fel, megelőzve jó néhány ikonikus szupersportkocsit.

ELÖLNÉZET

TELJESÍTMÉNY ÉS KÉPESSÉGEK

TELJESÍTMÉNY ÉS KÉPESSÉGEK

A világ leglelkesítőbb sportszedánjának tervezett Project 8 a motorsportból származó felfüggesztéssel, valamint módosított összkerékhajtási rendszerrel biztosít kiemelkedő vezetési érzetet és dinamizmust. A lengéscsillapítók gömbcsuklós bekötése gyorsabb reakciókat eredményez, ami pedig a hasmagasságot illeti, a felhasználó választhat a közútra szánt beállítás és a 15 mm-rel ültetett, versenypályára optimalizált fokozat között.
KOMPRESSZOROS SZÍV. ALUMÍNIUM TEST.

KOMPRESSZOROS SZÍV. ALUMÍNIUM TEST.

A Project 8 szíve a Jaguar legendás, kompresszoros V8-as motorja. A sebesség és a vezetési élmény azonban többről szól nyers erőnél. A Jaguar úttörő könnyű alumínium vázszerkezetére épülő Projekt 8 széles körben alkalmaz szénszálas kompozitokat - a motorházfedéltől a lökhárítókon át a kerékdobokig, az oldalsó kötényektől az első légterelőn át a hátsó szárnyig -, a végletekig csökkentve a tömeget.

LEGFONTOSABB JELLEMZŐK

HÁTSÓ LÉGTERELŐ SZÁRNY

HÁTSÓ LÉGTERELŐ SZÁRNY

A Project 8 karosszériáját úgy módosítottuk messzemenőkig, hogy aerodinamikai szempontból megfeleljen egy 322 km/óra sebességre képes autóval szemben támasztott követelményeknek. Ezért állítható, mélyre nyúló első légterelőt, hátsó diffúzort, valamint nagyméretű, állítható hátsó szárnyat szereltünk fel. A hátsó szárny állásszöge aszerint módosítható, hogy csekélyebb légellenállásra vagy maximális leszorítóerőre van-e szükségünk. A szárny 300 km/óra sebességnél akár 122 kg leszorítóerőt állít elő.
FÉKRENDSZER

FÉKRENDSZER

A kompresszoros V8-as erőforrás és a könnyű karosszéria együtt lehengerlő menetteljesítményeket szavatol. Egy 322 km/órára képes autóval szemben azonban a megfelelő fékteljesítmény is kritikus követelmény. Egyetlen Jaguar gépkocsira sem szereltek még akkora - és olyan magas műszaki színvonalat képviselő - fékeket, mint a Project 8-ra. Az irdatlan méretű, 400 mm-es karbon-kerámia féktárcsákat elöl hatalmas, hatdugattyús nyergek fogják közre. A fékrendszer ráadásul könnyű is: összesen 18 kilóval csökkenti az autó tömegét.
SZOROS KAPCSOLATBAN AZ ÚTTAL

SZOROS KAPCSOLATBAN AZ ÚTTAL

Az összkerékhajtás kiemelkedően kezes viselkedést, kiváló tapadást és fokozott dinamizmust tesz lehetővé. Egyetlen más Jaguar sem ennyire 'élettel teli.' Vezethetőségében a hátsókerék-hajtás érvényesül, mintha csak egy kétajtós szupersportkocsival volna dolgunk. A fejlett számítógép-vezérelt hajtásrendszer, az intelligens hajtáslánc-dinamika része az elektronikus aktív differenciálmű. A Project 8 egyedi hangolású Adaptive Dynamics rendszere új Track (versenypálya) üzemmódot is kínál, így biztosítva felülmúlhatatlan menetteljesítményeket.
VERSENYÜLÉSEK

VERSENYÜLÉSEK

A kétszemélyes, versenypályára hangolt Project 8 akár szénszálas szerkezetű versenyülésekkel is megrendelhető. Ezeket négypontos versenyövekkel szereljük fel. A hátsó ülések helyére építjük be a biztonsági öveket több ponton rögzítő keretet. A közúti fókuszú Project 8 négyszemélyes utasterét kontrasztos Oyster öltésekkel varrott Ebony bőrkárpit borítja. Elöl különleges, könnyű magnézium vázra épülő Performance üléseket találunk.
ÖNRE SZABVA

ÖNRE SZABVA

A Project 8 három alapszínben, valamint öt, az SVO Prémium Palettáról származó, opciós fényezéssel rendelhető meg. Ha pedig valóban egyedülálló, teljesen testre szabott autóra vágyna, válassza a Bespoke by SVO kiadást. Ebben az esetben további tízezer árnyalat közül választhatja ki a karosszéria, illetve a dekorelemek színét; autója megjelenését pedig motorsport ihletésű fóliázással, festett féknyergekkel, egyedi plakettekkel és egyéb különleges részletekkel teheti szó szerint utánozhatatlanná.
KERÉKTÁRCSÁK

KERÉKTÁRCSÁK

A különleges, kistömegű kovácsolt könnyűfém keréktárcsák szilárdabbak és könnyebbek a hagyományos, öntött könnyűfém keréktárcsáknál, ezért kiemelkedő vezethetőséget biztosítanak. A keréktárcsák speciális kialakítása hetedére csökkenti a légellenállást, míg a kifejezetten ehhez a típushoz kifejlesztett Michelin Sport Cup 2 abroncsok a tapadás és a kényelem terén egyaránt felülmúlhatatlanok, így közútra és versenypályára egyformán kiválók.

600 LÓERŐ ÜTEMÉRE

A Project 8 a valaha létezett leggyorsabb Jaguar szedán. Ötliteres, nyolchengeres, kompresszoros erőforrásának legnagyobb teljesítménye 600 lóerő, maximális forgatónyomatéka 700 Nm - ennél erősebb motort egyetlen közúti Jaguar modellbe sem szereltek még.
A modell végsebessége 322 km/óra, álló helyzetből mindössze 3,3 másodperc alatt éri el a 96 km/óra sebességet. Az autó nyolcfokozatú sebességváltója kézzel is kapcsolható - a váltás mindössze 0,2 másodpercet vesz igénybe, azaz gyorsabb, mint egy szempillantás.