A hőmérséklet szabályozása minden autó esetében fontos feladat, ám különösen nélkülözhetetlen az olyan gépkocsik számára, mint az I‑PACE Concept vagy az I‑TYPE Forma-E versenyautó.
A motorsportban a kellően hatékony hőgazdálkodásnak köszönhetően jobb köridőket érhetnek el a pilóták, és nagyobb távolságot tehetnek meg két kiállás között. Az I‑PACE Concept-hez hasonló, közúti autók esetében megfelelő hőgazdálkodással akár 50 kilométerrel megnövelhető az egy feltöltéssel megtehető távolság.
Az I‑PACE Concept fedélzetén három komponens: az akkumulátor, a villanymotorok és az utasfülke hőmérsékletét kell szabályozni. Az autó kifinomult hőgazdálkodási rendszere külön-külön hűti, illetve fűti ezeket, az egyik energiáját felhasználva a másiknál, és viszont. Ha tehát felmelegszik a villanymotor, az extra hőt az utastér, az akkucsomag vagy mindkettő fűtésére használják fel. A hőenergia ilyetén cseréjének köszönhetően kisebb mértékben kell az akkumulátorban tárolt energiát fűtésre használni, az így megmaradó energia pedig nagyobb hatótávolságot eredményez.
“Olyan, igen kifinomult rendszerről van szó, amelyben a három forrásból származó hőenergiát szabadon cserélgethetjük a komponensek között.”
Dr Wolfgang Ziebart, a Jaguar Land Rover műszaki fejlesztési igazgatója
Az autó által megtermelt energia felhasználásán túl az I‑PACE Conceptet egy hőszivattyúval is felszereltük, amely az autón kívülről beszívott levegő segítségével melegíti az utasteret. A külső levegő hőenergiáját rendkívül csekély energiaráfordítással lehet növelni, még akkor is, ha a levegő hőmérséklete viszonylag alacsony. A felfűtött levegőt aztán bevezetjük az utastérbe, így nincs szükség hagyományos elektromos fűtőberendezésre, azaz a fűtéshez kisebb mértékben kell az akkumulátorokból elvonni energiát.
A hőszivattyú hatása igen jelentős. 10-15°C fok közötti külső hőmérséklet esetén a hőszivattyú alkalmazásával akár 50 kilométerrel növelhető az I‑PACE Concept hatótávolsága (ahhoz képest, ha az akkumulátorban tárolt energiával fűtenénk az utasteret.)