ENERGIÁT TEREMTÜNK

A motorsportból szerzett tudás és tapasztalat felhasználásával rohamléptekben fejlesztjük közúti típusainkat. Az I‑TYPE versenyautó innovatív fékrendszerén keresztül még tovább növelhettük első elektromos tanulmányautónk akkumulátorának teljesítményét.


Tudta, hogy a Panasonic Jaguar Racing Forma-E versenyautója intelligens fékrendszerének köszönhetően egyetlen futam során elegendő energiát nyer vissza ahhoz, hogy akár 15%-kal megnövelje hatótávolságát? Hogyan? Azt a legújabb fékenergia-visszanyerő technológiát alkalmazva, amelyet a közúti I‑PACE Concept tanulmányautóban is alkalmaztunk.


Egy hagyományos, belső égésű motorral szerelt gépkocsit súrlódófékek lassítanak: a fékpedál lenyomásakor a fékbetétek a féktárcsához préselődnek. A jármű mozgási energiája hőenergiává alakul át, azaz gyakorlatilag kárba vész. Az elektromos járművek (BEV) ezzel szemben villanymotorjuk segítségével képesek elektromos energiává alakítani ezt a mozgási energiát, és azzal feltölteni az akkumulátort, így megnövelve az egy feltöltéssel megtehető távolságot.


A Forma-E bajnokságban minden versenyző azonos távolságot tesz meg. Szintén azonos az az energiamennyiség (56 kWh), amellyel a futam során gazdálkodhatnak, így a regeneratív fékezés a motorsportban extra teljesítményt eredményez, ami akár gyorsabb köridőket is jelenthet. Az elektromos motorsport intenzív tempója a legvégsőkig veszi igénybe a versenyautók alkatrészeit - és a mérnökök képességeit -, és mivel a Jaguar nem csak elektromos versenyautókat, de elektromos közúti járműveket is fejleszt, a két terület kölcsönösen profitál egymásból.


“Mérnökként rendkívül izgalmasnak találom a kihívásokkal teli Forma-E környezetet. Az itt szerzett tapasztalatokat, az elektromos alkatrészeken elvégzett fejlesztéseket közvetlenül hasznosítjuk a Jaguar első generációs elektromos járműveinek megalkotása során.”
Richard Devenport - Forma-E technológiai kutatási igazgató


Ha egyszer megtapasztaljuk, a Jaguar új elektromos járművének regeneratív fékrendszere minden bizonnyal átalakítja vezetési stílusunkat. Az ‘egypedálos’ vezetés – amikor a menetidő java részében csak a gázpedált használjuk - rendkívül jól működhet, ha tisztában vagyunk az elektromos jármű tehetetlenségével.


Az innovatív I‑PACE Concept ezen jelentős technológiai eltérésekkel együtt is vérbeli Jaguar.


“Elektromos jármű, ám mindenekelőtt Jaguar, ezért maradéktalanul rendelkeznie kell mindazokkal a jellemzőkkel, amelyek ügyfeleink elvárnak Jaguarjuktól, és amelyeket olyannyira kedvelnek benne. Az autónak nyilvánvalóan kívül-belül csodálatosan kell kinéznie. Legyen kényelmes és kifinomult, ugyanakkor kínáljon izgalmas vezethetőséget, lenyűgöző menetdinamikát. Az I‑PACE Concept tanulmányautó egy vadonatúj ügyfélkört ismertet meg ezekkel a különleges értékekkel.”
Ian Hoban - Jaguar modellcsalád-igazgató

TOVÁBBI TÖRTÉNETEK

I‑PACE CONCEPT

I‑PACE CONCEPT

Bejegyzés dátuma: 2018.01.12.

Bepillantás a Jaguar első akkumulátoros elektromos járművének titkaiba. Összkerékhajtás, 400 lóerő, öt ülés, több mint 500 kilométeres hatótávolság.
JAGUAR RACING

JAGUAR RACING

Bejegyzés dátuma: 2018.01.12.

Az FIA Forma-E világbajnokságban való részvételünkkel a valóságban, gyors ütemben tesztelhetjük és tökéletesíthetjük elektromos járműtechnológiáinkat.
I‑PACE CONCEPT: <br>  A VERSENYPÁLYÁRÓL A KÖZÚTRA

I‑PACE CONCEPT:
A VERSENYPÁLYÁRÓL A KÖZÚTRA

Bejegyzés dátuma: 2018.01.12.

Áttekintjük az I‑TYPE Forma-E versenyautótól az I‑PACE Concept tanulmányautóig vezető utat. Fedezze fel a Jaguar első tisztán elektromos személyautóját.