Skip primary navigation
skip.tertiary.navigation
White Jaguar XE driving on city road

JAGUAR XE
MOTORTECHNOLÓGIA

Az XE mozgatásáról igen fejlett benzin- és dízelmotorok választéka gondoskodik.

TELJESÍTMÉNY ÉS TAKARÉKOSSÁG

Akár a legmodernebb Ingenium dízelmotorok közül választ, akár a benzinmotorok mellett dönt, a kínálat tagjai teljesítményükkel, kifinomultságukkal és takarékosságukkal minden elképzelhető vezetési stílust támogatnak.

Grey Jaguar XE driving on road

INTELLIGENS TELJESÍTMÉNY

Az XE erőforrásait start-stop* technológiával és intelligens fékenergia-visszanyerő funkcióval vérteztük fel (utóbbi a fékezéskor felszabaduló mozgási energiát felhasználva tölti az akkumulátort), így a lehető legtakarékosabbak, különösen városi használatban.

*Piactól függően

INGENIUM MOTORCSALÁD

Az Ingenium a Jaguar Land Rover vadonatúj motorcsaládja, amely könnyed teljesítménykifejtéssel, kifinomultsággal és takarékossággal nyűgöz le. A fejlett technológiákat alkalmazó, teljesen alumínium szerkezetű Ingenium erőforrások lenyűgöző üzemanyag-fogyasztást és CO2-kibocsátást kínálnak.

INGENIUM BENZINMOTOROK

Az XE-hez számos benzinmotor, köztük három Ingenium erőforrás választható. A 2,0 literes, négyhengeres Ingenium turbómotorok 200, 250 és 300 lóerős kivitelben választhatók; mindegyik kivételesen jól kihasználható teljesítményt és forgatónyomatékot kínál. Könnyű szerkezetüknek és a bennük felhasznált csekély súrlódású csapágyaknak köszönhetően takarékos, csekély zaj- és rezgésszintű üzem jellemzi őket.

INGENIUM DÍZELMOTOROK

Az XE modellcsalád három dízelmotorja is az Ingenium technológiára épül. Ezek a csekély súrlódású, teljesen alumínium szerkezetű motorok merev blokkjuknak és kettős kiegyensúlyozó tengelyüknek köszönhetően eredendően csekély rezgéssel biztosítanak zökkenőmentes mindennapi felhasználást.

SPORTMOTOROK

A 380 lóerős, kompresszoros 3.0 V6 benzinmotort kifejezetten az XE adottságaihoz hangoltuk. A Roots fúvókás kompresszor a két hengersor között kapott helyet, így a teljes egység a lehető legkevesebb helyet foglalja el a motortérben. Az erőforrás lineáris teljesítmény-kifejtést és robbanékony nyomatékleadást kínál.

MOTORCSALÁD

MOTOROK:

INGENIUM 2,0 LITERES, NÉGYHENGERES TURBÓDÍZEL MOTOR, 163 LE

A 2,0 literes, négyhengeres, 163 lóerős Ingenium turbódízel erőforrás kifinomult és takarékos. A kis áramlású közvetlen üzemanyag-befecskendezők révén pontosan szabályozható az égéstérbe jutó üzemanyag mennyisége, ami a lehető legtakarékosabb üzem záloga. Az intelligens, elektronikus szabályozású, adaptív motorhűtés csak akkor lép működésbe, ha az valóban szükséges, ezzel csökkentve az üzemanyag-fogyasztást és CO2-kibocsátást. Ez azonban nem megy a vezetési élmény rovására: a motor masszív forgatónyomatéka már alacsony fordulatszámon heves gyorsítóképességet eredményez.



0-100 km/óra; 9,4 mp (kézi váltó, hátsókerék-hajtás); 8,8 mp (automata váltó, hátsókerék-hajtás)

Vegyes ciklus szerinti üzemanyag-fogyasztás: akár 4,8 l/100km ‡ (kézi váltó, hátsókerék-hajtás); akár 5,1 l/100km ‡ (automata váltó, hátsókerék-hajtás)

CO2 kibocsátás: akár 126‡g/km (kézi váltó, hátsókerék-hajtás); akár 135‡g/km (automata váltó, hátsókerék-hajtás)

INGENIUM 2,0 LITERES, NÉGYHENGERES TURBÓDÍZEL MOTOR, 180 LE

A 2,0 literes, négyhengeres, 180 lóerős Ingenium turbódízel erőforrás lenyűgöző teljesítményt és üzemanyag-fogyasztást mutathat fel. Méretéhez képest különösen lenyűgöző a forgatónyomatéka, ez azonban nem megy takarékossága rovására - az optimális egyensúlyról a változó geometriájú turbófeltöltő gondoskodik. A kipufogógázok áramlásának változó mértékéhez igazodó vezérlés a kis fordulatszámon jelentkező nyomaték maximalizálásával biztosít széles teljesítménysávot valamint egységes, progresszív, turbólyuktól mentes gázreakciókat.



0-100 km/óra; 8,3 mp (kézi váltó, hátsókerék-hajtás); 8,1 mp (automata váltó, hátsókerék-hajtás); 8,4 mp (automata váltó, összkerékhajtás)

Vegyes ciklus szerinti üzemanyag-fogyasztás: akár 4,9 l/100km ‡ (kézi váltó, hátsókerék-hajtás); akár 5,2 l/100km ‡ (automata váltó, hátsókerék-hajtás); akár 5,5 l/100km ‡ (automata váltó, összkerékhajtás)

CO2-kibocsátás: akár 129‡g/km (kézi váltó, hátsókerék-hajtás); akár 137‡g/km (automata váltó, hátsókerék-hajtás); akár 145‡g/km (automata váltó, összkerékhajtás)

INGENIUM 2,0 LITERES, NÉGYHENGERES BENZINES TURBÓMOTOR, 200 LE

A 200 lóerős 2.0 literes négyhengeres Ingenium benzines turbómotor a nagyobb motoroktól megszokott vezethetőséget jóval kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás mellett kínálja. A középvonalban elhelyezett, közvetlen befecskendezésű szolenoid injektorok az üzemanyag pontos adagolása révén igen takarékos és tiszta égést tesznek lehetővé. Az lntelligens, változó szelepemelési technológia révén késleltethető vagy előrébb hozható a szívószelepek nyitása, így a motor minden menethelyzethez képes alkalmazkodni. Az ehhez társuló, kétoldali változó szelepvezérlés minden fordulatszámon optimális teljesítménykifejtést garantál.



0-100 km/óra; 7,6 mp (automata váltó, hátsókerék-hajtás)

Vegyes ciklus szerinti üzemanyag-fogyasztás: akár 7,2 l/100km ‡ (automata váltó, hátsókerék-hajtás)

CO2-kibocsátás: akár 164‡g/km)

INGENIUM 2,0 LITERES, NÉGYHENGERES IKERTURBÓ DÍZELMOTOR, 240 LE

A 2,0 literes, négyhengeres, 240 lóerős Ingenium ikerturbós dízelmotor teljesítménye és nyomatéka egyaránt lenyűgöző. Soros szekvenciális kettős megfúvású turbófeltöltője nagy és kisnyomású turbó segítségével biztosít folytonos gyorsítóképességet és maximális teljesítményt. Az Ingenium technológia alkalmazása magasabb fajlagos teljesítményt tett lehetővé. Olyan módosításokat eszközöltek, mint az 1800 helyett 2200 bar üzemi nyomású közös nyomócsöves befecskendezési rendszer, vagy a megnövelt áramlási rátájú üzemanyag-befecskendező.



0-100 km/óra; 6,5 mp (automata váltó, összkerékhajtás)

Vegyes ciklus szerinti üzemanyag-fogyasztás: akár 5,8 l/100km ‡ (automata váltó, összkerékhajtás)

CO2-kibocsátás: akár 153‡g/km (automata váltó, összkerékhajtás)

INGENIUM 2,0 LITERES, NÉGYHENGERES BENZINES TURBÓMOTOR, 250 LE

A 250 lóerős, 2,0 literes, négyhengeres Ingenium benzines turbómotor kiemelkedő teljesítményt és forgatónyomatékot biztosít. A maximális forgatónyomaték az 1300-4500/perc fordulatszám-tartományban elérhető, ami kiváló gyorsító- és könnyed előzési képességet szavatol. A motor kettős megfúvású turbófeltöltőjét integrált leömlő táplálja, amely két külön hengerpárból, szinkronizálva vezeti el a kipufogógázokat, ezzel nagy mértékben csökkentve a turbólyukat, és javítva a gázreakciókat.



0-100 km/óra; 6,5 mp (automata váltó, hátsókerék-hajtás); 6,6 mp (automata váltó, összkerékhajtás)

Vegyes ciklus szerinti üzemanyag-fogyasztás: akár 7,2 l/100km ‡ (automata váltó, hátsókerék-hajtás); akár 6,8 l/100km ‡ (automata váltó, összkerékhajtás)

CO2-kibocsátás: akár 164‡g/km (automata váltó, hátsókerék-hajtás); akár 154‡g/km (automata váltó, összkerékhajtás)

INGENIUM 2,0 LITERES, NÉGYHENGERES BENZINES TURBÓMOTOR, 300 LE

A 300 lóerős 2.0 literes négyhengeres Ingenium benzines turbómotor lenyűgöző teljesítményéhez meggyőzően takarékos üzem társul. A csekély tehetetlenségű, kettős megfúvású turbófeltöltő kis súrlódású golyóscsapágyainak és nagy átáramlású kompresszorkerekének köszönhetően szinte késlekedés nélkül biztosít töltőnyomást, és igen takarékosan üzemel. A fokozott aerodinamikai hatásfokú turbófeltöltőnek köszönhetően a motor fürge gyorsításra képes, maximális 400 Nm forgatónyomatéka az 1500-4500/perc fordulatszám-tartományban végig elérhető.



0-100 km/óra; 5,9 mp (automata váltó, hátsókerék-hajtás); 5,7 mp (automata váltó, összkerékhajtás)

Vegyes ciklus szerinti üzemanyag-fogyasztás: akár 6,7 l/100km ‡ (automata váltó, hátsókerék-hajtás); akár 7,6 l/100km ‡ (automata váltó, összkerékhajtás)

CO2-kibocsátás: akár 153‡g/km (automata váltó, hátsókerék-hajtás); akár 173‡g/km (automata váltó, összkerékhajtás)

3,0 LITERES, V6-OS KOMPRESSZOROS BENZINMOTOR, 380 LE

A megnövelt teljesítményű 380 lóerős 3.0 V6 kompresszoros benzinmotor közvetlen benzinbefecskendezéssel képes maximális mértékben kiaknázni az üzemanyag energiatartalmát. Az égéstérbe jutó keverék pontos szabályozása révén a motor képes magas fajlagos teljesítményt elérni. A két hengersor között elhelyezett kompakt kompresszor kifinomult, elektronikusan vezérelt töltőnyomás-szabályozással gondoskodik a takarékos, késlekedéstől mentes teljesítménykifejtésről.


0-100 km/óra; 5,0 mp (automata váltó, hátsókerék-hajtás)

Vegyes ciklus szerinti üzemanyag-fogyasztás: akár 8,1 l/100km ‡ (automata váltó, hátsókerék-hajtás)

CO2-kibocsátás: akár 194‡g/km (automata váltó, hátsókerék-hajtás)

Az XE műszaki adatainak teljes körű áttekintése, beleértve a motor- és sebességváltó adatokat is.

AUTOMATA SEBESSÉGVÁLTÓ

A könnyed gyorsítóképességről gyors váltásokkal gondoskodó, nyolcfokozatú automata sebességváltó közvetlen, finom és takarékos működésű. A modern hatású, selyemfényű fekete forgótárcsás vezérlővel felszerelt váltómű minden eddiginél fürgébben vált; dinamikus üzemmódban sportos kickdown biztosít villámgyors gyorsítóképességet, öko üzemben hamar felkapcsolva takarékoskodik az üzemanyaggal. A vezető akár kézzel is vezérelheti a váltásokat, egyetlen ujjmozdulattal, a kormány mögött elhelyezett váltófülek segítségével.

Az XE modellcsalád a teljesítmény, a fejlett technológiák és a karakteres formatervezés kombinációját kínálja; mindezeket pedig a könnyű alumínium vázszerkezet alapozza meg. Állítsa össze álmai XE modelljét konfigurátorunk segítségével.

Gyártó által megadott célértékek. A végleges, hivatalos adatok a gyártást megelőzően kerülnek megállapításra. Figyelem: a CO2-kibocsátási és üzemanyag-fogyasztási adatok a választott keréktárcsa / gumiabroncs függvényében változhatnak. Az alapkivitelű kerekekkel nem minden esetben érhetők el a legalacsonyabb értékek.

Az árak tájékoztató jellegűek, frissítésük az új modellév miatt folyamatban vannak. Szíves türelmüket kérjük és pontos árak tekintetében keressék fel márkakereskedéseinket.

FELKERÜLT AZ I-RE A KORONA