VERSENYGÉNEK

A Jaguar hosszú és dicsőséges részvétele a motorsport világában mindig is közúti autóink fejlődését szolgálta. Forma-E részvételünkkel ezeket a nemes hagyományokat folytatjuk, kijelölve leendő elektromos járműveink fejlődésének az útját.

JAGUAR VERSENYAUTÓK

XK120

XK120

Dátum: 1948 - 1954
Végsebesség: 200,5 km/óra
Lökettérfogat: 3442 cm3
Motorteljesítmény: 160 LE / 119 kW
Tudnivaló: Az XK120 bevezetésekor a világ leggyorsabb szériagyártású autója olt
C-TYPE

C-TYPE

Dátum: 1951 - 1953
Végsebesség: 231,7 km/óra
Lökettérfogat: 3442 cm3
Motorteljesítmény: 207 LE / 154 kW
Tudnivaló: A C-Type tárcsafékjei mára elterjedtek az egész autóiparban
D-TYPE

D-TYPE

Dátum: 1954 - 1957
Végsebesség: 260,7 km/óra
Lökettérfogat: 3442 cm3
Motorteljesítmény: 250 LE / 186 kW
Tudnivaló: A D-Type háromszor (1955, 1956 és 1957) győzött Le Mans-ban
XJS

XJS

Dátum: 1975 - 1996
Végsebesség: 246,2 km/óra
Lökettérfogat: 4235 cm3
Motorteljesítmény: 285 LE / 212 kW
Tudnivaló: Az XJS 1983-ban megnyerte a Spa-i 24 órás versenyt
XJR

XJR

Dátum: 1983 - 1991
Végsebesség: 368,2 km/óra
Lökettérfogat: 6995 cm3
Motorteljesítmény: 750 LE / 559 kW
Tudnivaló: Az XJR-12 1990-ben kettős győzelmet ért el Le Mans-ban
FORMULA 1 - R2 & R3

FORMULA 1 - R2 & R3

Dátum: 2000 - 2004
Végsebesség: 312,2 km/óra
Lökettérfogat: 2998 cm3
Motorteljesítmény: 770 LE / 574 kW
Tudnivaló: Eddie Irvine és Mark Webber voltak a Jaguar F1-es pilótái
Formula E I-TYPE 1

Formula E I-TYPE 1

Dátum: 2016 - 2017
Végsebesség: 225,3 km/óra (korlátozott)
Lökettérfogat: N/A
Motorteljesítmény: 200 kW, azaz 270 LE
Tudnivaló: A Jaguar a Forma-E harmadik évadában (2016/17) tért vissza a versenyzéshez
Formula E I-TYPE 2

Formula E I-TYPE 2

Dátum: 2017 - 2018
Végsebesség: 225,3 km/óra (korlátozott)
Lökettérfogat: N/A
Motorteljesítmény: 200 kW, azaz 270 LE
Tudnivaló: A Jaguar a 4. szezonban (2017/18), az I‑TYPE 2 versenyautóval érte el első dobogós helyezését és első pole pozícióját
FORMA-E I-TYPE 3

FORMA-E I-TYPE 3

Dátum: 2018 - 2019
Végsebesség: 250 km/óra
Akkumulátor kapacitás: 52 kWh
Motorteljesítmény: 250 kW, azaz 335 LE
Tudnivaló: A Jaguar I-TYPE 3 szerezte meg a csapat első Forma-E futamgyőzelmét (2019, római nagydíj) - ez volt a Jaguar első nemzetközi motorsport-győzelme 1991 óta.
FORMA-E I-TYPE 4

FORMA-E I-TYPE 4

Dátum: 2019 - 2020
Végsebesség: 280 km/óra
Akkumulátor kapacitás: 52 kWh
Motorteljesítmény: 250 kW, azaz 335 LE
Tudnivaló: A Jaguar I-TYPE 4 minden idők legkönnyebb, legjobb hatásfokú Jaguar Racing hajtásláncát alkalmazta. A versenyautó Mexikóvárosban fölényes győzelmet aratott, Santiagóban pedig pole pozíciót és dobogós helyezést ért el.

MOTORSPORT MÉRFÖLDKÖVEK

XK120

XK120

1948-1954 – SILVERSTONE ÉS LE MANS

A forradalmian újszerű Jaguar XK motor tesztelésére szolgáló, vadonatúj XK120 a világ leggyorsabb sorozatgyártású személyautójaként vonul be a történelemkönyvekbe. A modell 1949-ben futamgyőzelmet arat Silverstone-ban, majd egy évre rá három XK120 mutatkozik be Le Mans-ban. Ezzel új korszak veszi kezdetét az autóversenyzés történetében.
C‑TYPE

C‑TYPE

1951-1953 – LE MANS

Malcolm Sayer repülőmérnök 1951-ben munkába áll a Jaguarnál, hogy a légijármű-iparban szerzett szakértelmét az autóiparban kamatoztassa. Első közös munkájuk, a C-Type győzelmet arat Le Mans-ban, ahol a második autó pilótája, Stirling Moss megdönti a körrekordot. 1953-ban ismét futamgyőzelmet ér el Le Mans-ban a C-Type, az első négy helyből hármat a Jaguar szerez meg.
D‑TYPE

D‑TYPE

1954-1957 – LE MANS

1954-ben a kedvezőtlen időjárás miatt a D-Type nem győz Le Mans-ban, hiába ér el lélegzetelállító 274 km/óra sebességet. Az áramvonalas autó elégtételt vesz 1955-ben, 1956-ban és 1957-ben - az utóbbi futamon az első hat helyezett között öt D-Type szerepel. A D-Type a mai napig minden idők egyik legsikeresebb versenyautójának számít.
XJS

XJS

1975-1996 – ETCC ÉS SPA 24 ÓRÁS

Tom Walkinshaw brit versenyző 1982-ben V12 XJS versenyautókkal áll rajthoz a túraautó Európa-bajnokságon. Csapata, a TWR számos futamgyőzelmet ér el. Walkinshaw 1984-ben megnyeri az egyéni ETCC bajnoki címet, és még ugyanabban az évben első helyen ér célba a Spa-i 24 órás futamon.
XJR-9

XJR-9

1983-1991 – DAYTONA 24 ÓRÁS ÉS LE MANS

A zárt pilótafülkés XJR versenyautók ütőképesnek bizonyulnak a világ legismertebb hosszú távú futamain. Mind közül az 1988-as XJR-9 a legsikeresebb. A V12-es motorral szerelt versenyautó előbb a Daytona-i 24 óráson, majd Le Mans-ban is diadalt arat, hozzásegítve Martin Brundle-t az egyéni, a Jaguart pedig a konstruktőri bajnoki címhez.
R1 - R5

R1 - R5

2000-2004 – FORMA-1

A Jaguar F1-es programjában először az egykori Ferraris Eddie Irvine szerez jó néhány dobogós helyezést. A csapatnál tökéletesítette képességeit az ausztrál Mark Webber is. A Ford tulajdonában lévő, Ford technológiát alkalmazó Jaguar csapat három autót fejleszt ki, amelyek a Cosworth V10-es motort kapják meg.
I‑TYPE 1

I‑TYPE 1

2016 – FORMA-E

A Jaguar patinás motorsport hagyatékára építve, komoly tapasztalatokkal bíró versenymérnökök és rendkívül tehetséges szerelők tudásától és lelkesedésétől hajtva a Jaguar Racing és a rendkívüli I-TYPE 1 megkezdi Forma-E pályafutását. A csapat merész, ütőképes és alig várja, hogy rajthoz állhasson.
I-TYPE 2

I-TYPE 2

2017 - FORMA-E

A Jaguar Racing addigi legsikeresebb Forma-E szezonját köszönheti az I-TYPE 2 bevezetésének; a csapat több alkalommal végez a legjobb tíz között. A kifejezetten a technikás városi pályákra kifejlesztett I-TYPE 2 legnagyobb motorteljesítménye 200 kW (270 LE), álló helyzetből 2,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.
I-TYPE 3

I-TYPE 3

2018-2019 – FORMA-E

A Jaguar I-TYPE 3 és pilótája, az új-zélandi Mitch Evans történelmet írnak: a Panasonic Jaguar Racing csapat 2019 áprilisában, a római nagydíjon megszerzi első ABB FIA Forma-E futamgyőzelmét. Ez a Jaguar első nemzetközi motorsport-diadala 1991 óta.
I-TYPE 4

I-TYPE 4

2019-2020 – FORMA-E

A Jaguar I-TYPE 4 a Jaguar Racing történetének legkönnyebb, legtakarékosabb hajtásláncát kapja, a modell végsebessége 280 km/óra. Az autó fölényes győzelmet arat Mexikóvárosban, amit pole pozíció és dobogós helyezés követ Santiagóban. Az évadot hat eseménydús futam zárja, amelyeket a berlini Tempelhof repülőtéren kialakított zárt pályán rendeznek meg kilenc nap leforgása alatt. A Panasonic Jaguar Racing a tekintélyes hetedik helyen végzett a bajnokságban.